24 mei 2013 Reinout Van Zandycke no responses

Wees origineel: stuur een brief

Het is iets wat ik al tegen velen heb gezegd: vergeet 'de brief' niet! Print zal opnieuw belangrijk en vooral ook efficiënter worden. Velen hebben de brief achter zich gelaten en volop ingezet op mailing of sociale media. Vandaag zijn deze zodanig ingeburgerd dat het echter heel moeilijk is geworden om nog op te vallen. Wil je nu opvallen: stuur dan een brief!

mailing vs brief

Deze cartoon toont op een ludieke wijze aan wat ik wil zeggen. Mailing was 10 jaar geleden iets nieuw en mensen waren blij dat ze een mail kregen. Tijden veranderen! Vandaag krijgt iedereen zodanig veel mails dat we er wat gefrustreerd door worden. De mail heeft net hetzelfde probleem als de brief 10 jaar geleden had. Mensen beslissen binnen de 2 seconden of men de mail zal openen of onmiddellijk verwijderen. Je moet voor jezelf eens uitmaken hoe snel je een mail verwijdert en hoe snel je een brief weggooit. De kans is erg groot dat de brief hier het langst zal overleven.

Let op: ik wil zeker niet gezegd hebben dat online reclame geen nut heeft, verre van zelf! De online wereld heeft enorm veel mogelijkheden. Het is zelf een erg fascinerende en uitdagende sector. Ik wil gewoon duiden dat een brief soms veel effectiever kan zijn dan een mail of sociale media. De brief is zodanig vergeten dat het weer hip wordt!

Heb ik hier een punt of vind je dit complete nonsens? Laat gerust iets weten.

Share it!
Aenean mattis venenatis

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reinout Van Zandycke