18 oktober 2013 Reinout Van Zandycke no responses

Social media strategie

"Wij willen iets doen met sociale media!" Zo gaat het vaak bij bedrijven. De dag erna is er al een facebook- en twitterpagina opgericht, helaas zonder echt na te denken. Zo werkt het dus NIET! Als je iets uit sociale media wilt halen, dan moet je strategisch te werk gaan. Richt dus niet zomaar een account op. Denk na! Hier zijn 4 belangrijke stappen die wel eens durven vergeten te worden. social media

Definieer je doelstelling. 'Omdat iedereen het doet' is een slecht uitgangspunt. Het is belangrijk om doelen uit te zetten. Wat ben je van plan te bereiken met sociale media? Wil je nieuwe medewerkers vinden? Wil je je reputatie verbeteren? Wees niet doelloos bezig met sociale media.

Kies het platform dat bij je doelgroep past. Weet waar je doelgroep te bereiken is. Niet iedereen is op alle sociale media actief. Op welke website is uw doelgroep online het actiefst? Kies op basis daarvan het juiste platform. Hoe kan je dit nu weten? Op het internet vind je veel onderzoeken. Hier een voorbeeld.

Denk na over hoe je te werk zal gaan. Begin niet als een gek statussen te posten. Denk na welke boodschappen je met jouw volgers wilt delen. Vergelijk ook even met je concurrenten. Zorg dat je je toch wat onderscheidt. Spreek ook af wie allemaal iets gaat delen.

Stel een kalender op. Bepaal op voorhand wanneer je welke boodschappen online zal plaatsen. Publiceer niet al het belangrijke nieuws in één dag. Zorg voor wat evenwicht.

Share it!
Aenean mattis venenatis

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reinout Van Zandycke