7 december 2013 Reinout Van Zandycke no responses

Wees opmerkelijk

De tijd dat een product een succes werd door enkel te adverteren is voorbij. Deze hele (marketing)wereld is veranderd. Ik ontdekte op TED een filmpje van marketinggoeroe Seth Godin. Hij legt je uit hoe jouw product toch nog een succes kan worden.

De consument is expert geworden in het negeren. We hebben veel meer keuze, maar veel minder tijd. In een wereld waar we te veel keuzes hebben en te weinig tijd, is het evident om gewoon dingen te negeren.

Mik niet meer op 'de gewone man'. Dat is Seth Godin zijn boodschap. Die zijn toch te goed in jou te negeren. Mik eerder op de ‘early adaptors’. Het zijn diegene die om je geven. Het is deze groep die geobsedeerd is door iets. Het is deze groep die over je product zal vertellen. Merken die ideeën kunnen verspreiden, ongeacht wat voor ideeën dat zijn, die worden succesvol.

Het meest riskante dat je kan doen, is op zeker spelen. Wees opmerkelijk! Het is pas dan dat er over jouw product zal gesproken worden. Het is pas dan wanneer jouw product een groot succes zal worden.

Een erg interessant filmpje voor iedereen die geïnteresseerd is in marketing en communicatie.

[ted id=28 lang=nl]

Share it!
Aenean mattis venenatis

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reinout Van Zandycke