14 augustus 2013 one response

Volgers kopen

Volgers en views kopen, het is enige tijd geleden erg populair beginnen worden. Toch zou ik het zelden aanraden. Je kan er op korte termijn succes mee halen, maar er zijn ook erg grote risico’s voor je imago (lange termijn). Volgens mij wegen de mogelijke voordelen niet op tegen de […]

18 juni 2013 2 responses

Marketing 3.0

Nieuwe technologiën als smartphones en sociale media hebben het marketinglandschap grondig doorheen geschud. Enkele jaren geleden kregen we een evolutie van marketing 1.0 naar marketing 2.0, maar wil je vandaag nog mee zijn, dan spreek je best van marketing 3.0. Zoals ik het graag heb, zo staat ook hier participatie […]

24 mei 2013 no responses

Wees origineel: stuur een brief

Het is iets wat ik al tegen velen heb gezegd: vergeet ‘de brief’ niet! Print zal opnieuw belangrijk en vooral ook efficiënter worden. Velen hebben de brief achter zich gelaten en volop ingezet op mailing of sociale media. Vandaag zijn deze zodanig ingeburgerd dat het echter heel moeilijk is geworden […]

21 mei 2013 no responses

Efficiënter omgaan met technologie

Zou jij nog zonder jouw gsm kunnen? Zou jij nog zonder jouw laptop kunnen? Kan jij nog een wereld bedenken zonder internet? Ik alvast niet! De technologie zorgde voor erg veel positieve zaken. Toch is er ook hier een keerzijde aan de medaille. Al die nieuwe snufjes kosten ons erg veel […]

18 mei 2013 no responses

Humor is belangrijk

De crisis treft jongeren enorm hard. Ik schreef er een tijdje terug ook een blogbericht over. Het iets waar wij jongeren moeten blijven voor strijden. Er moeten dringend meer maatregelen komen! Ondanks deze moeilijke tijden blijft er gelukkig ook nog plaats voor humor. In de rubriek ‘Weekwatcher’ van De Standaard heeft Bert […]

18 mei 2013 no responses

Ongelukkige reclame

Reclameborden, posters, stickers, … Het zijn enkele manieren om uw bedrijf in de spotlight te zetten. Niet zo origineel, maar nog altijd veel gebruikt en ook nog wel effectief. Toch zijn er ook enkele nadelen. Zo heb je alles wat rond of naast je poster gebeurt niet in eigen handen. Ik […]

9 mei 2013 no responses

Ondernemen

Onlangs las ik een opiniestuk over het ondernemerschap bij jongeren. Het Artikel is een opiniestuk door Daniëlle Vanwesenbeeck, de CEO van Mastermail. Hij vindt het erg verontrustend dat steeds minder jongeren kiezen om een eigen zaak te beginnen. Zeg nooit nooit natuurlijk, maar de kans dat ik bij deze groep zal horen is […]

1 mei 2013 no responses

Twee jaar voorzitter

Het is ondertussen twee jaar geleden dat ik officieel startte als voorzitter van Jong & Democratisch. In die twee jaar leerde ik bijzonder veel bij. Onlangs werd ik herverkozen. Ik mag er dus nog eens twee jaar tegenaan. Ik heb er zin in! Ook een pluim voor het bestuur. Zonder […]

23 april 2013 no responses

Pinokkio en zijn neus voor PR

Op het eerste gezicht zou je het niet verwachten, maar ik denk dat communicatiemensen wel nog iets kunnen leren van het programma ‘De neus van Pinokkio’. Het programma deed dan ook een heel mooie PR-stunt. In volgend bericht leg ik uit waarom ik het interessant vind voor communicatiemensen.

17 april 2013 no responses

Wat ik wil worden

Onlangs las ik het boekje ‘Haagse fluisteraars’ van Max Weezel. Zoals de titel al laat vermoeden gaat het boekje over de Nederlandse politiek en haar spindoctors. Doorheen het boek op pagina 55 vond ik een citaat dat mooi weergeeft wat ik later wil doen.

Pagina 4 van 512345
Reinout Van Zandycke